homerun 26 & 27 juni 2021
kinderfonds

Log in

Al 107.452 Euro gedoneerd!
Teams: 32

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over HomeRun? Bekijk dan eerst of het antwoord hieronder staat. Staat jouw vraag er niet tussen, dan staan wij je graag te woord. Je kunt per mail contact opnemen met HomeRun via info@home-run.nl of telefonisch via 088 221 90 05. 

COVID-19

GAAT HOMERUN ALTIJD DOOR?

HomeRun gaat in principe altijd door, tenzij er sprake is van extreme (weers)omstandigheden.

De verspreiding van het coronavirus blijft nog een lange tijd een rol spelen in onze samenleving. Wij doen er alles aan om volgend jaar een mooie, veilige én verantwoorde editie van HomeRide, HomeRun en HomeWalk neer te zetten. Uiteraard staat hierbij de veiligheid van alle betrokkenen voorop.

Het Ronald McDonald Kinderfonds blijft alle ontwikkelingen rond de verspreiding van het virus nauwgezet volgen. We bereiden ons voor op verschillende scenario’s zodat we kunnen anticiperen op de in juni 2021 geldende maatregelen. In deze scenario’s houden we bijvoorbeeld rekening met het maximaal aantal mensen dat bij elkaar mag zijn, het houden van 1,5 meter afstand en het dragen van een mondkapje. We baseren ons hiervoor op informatie van officiële instanties als het RIVM en het Ministerie van Volksgezondheid, en we volgen adviezen op van onder meer het NOC*NSF.

Welke maatregelen nemen jullie om verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Het Ronald McDonald Kinderfonds blijft alle ontwikkelingen rond de verspreiding van het virus nauwgezet volgen. We bereiden ons voor op verschillende scenario’s zodat we kunnen anticiperen op de in juni 2021 geldende maatregelen. In deze scenario’s houden we bijvoorbeeld rekening met het maximaal aantal mensen dat bij elkaar mag zijn, het houden van 1,5 meter afstand en het dragen van een mondkapje. We baseren ons hiervoor op informatie van officiële instanties als het RIVM en het Ministerie van Volksgezondheid, en we volgen adviezen op van onder meer het NOC*NSF.

Wat gebeurt er met de donaties die zijn opgehaald voor de editie van 2020?

Alle donaties die in voorbereiding op 2020 én 2021 zijn en worden opgehaald, blijven staan op team-, deelnemer- en actiepagina’s. De donaties die daar tot en met augustus 2020 waren bijgeschreven, zijn in september 2020 overgemaakt naar het Ronald McDonald Huis of vakantiehuis waar de teams voor in actie komen.

In totaal ging dit om € 161.581 aan HomeRide-donaties, € 103.431 aan HomeRun-donaties en € 112.072 aan HomeWalk-donaties (€ 377.084 in totaal).

De donaties blijven wel staan op de donatietellers. Zo willen we in 2021 een recordopbrengst neerzetten om ook in de toekomst families met een ziek of zorgintensief kind samen te laten zijn.

Moeten deelnemers die stonden ingeschreven voor 2020 zich opnieuw inschrijven voor 2021?

Nee, dat hoeft niet. De inschrijving voor 2020 blijft staan voor de editie van 2021.

Over HomeRun

Wat is HomeRun?

Jezelf tot het uiterste dwingen, een teamprestatie van formaat neerzetten én iets voor het goede doel doen. In teamverband rennen HomeRunners  240 kilometer binnen 24 uur. Met deze sponsorloop zamelen we geld in voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Met iedere kilometer die HomeRunners afleggen, verkleinen we de afstand tussen ouders en hun zieke kind. Want: Home is where your heart is. En dat besef je pas goed als je kind in het ziekenhuis ligt.

Wie kunnen er meedoen aan HomeRun?

Ben je een doorgewinterde hardloper of moet je je eerste kilometers nog maken? Iedereen kan meedoen aan HomeRun! Het gaat erom dat je doorzettingsvermogen hebt én iets voor zieke kinderen en hun ouders wilt betekenen. Je rent met een zelfgekozen team, dwars door de mooiste delen van Nederland. Ook als je minder sportief bent, kun je meedoen aan HomeRun. Bijvoorbeeld als teambegeleider, begeleider op de fiets, materiaalman of vrijwilliger.

Uit hoeveel teamleden bestaat een team?

Een HomeRun team bestaat uit 10 hardlopers. Voor de veiligheid en de nodige support wordt een hardloper altijd begeleid door iemand op de fiets. Je team bestaat minstens vijf begeleiders die (per tourbeurt) kunnen meefietsen om de lopers te begeleiden en te ondersteunen. Ook is er minimaal één begeleider die niet meeloopt, maar jullie team met de auto volgt. 

Wat zijn de rollen binnen een team?

Een HomeRun team bestaat uit 10 hardlopers en zeker vijf begeleiders die niet meerennen. Zo heeft elk team een teamcaptain en enkele begeleiders die per tourbeurt met de hardlopers meefietsen voor de nodige support. Daarnaast kan een team ook aangevuld worden met een PR en social media manager, logistiek manager, fondsenwerver en/of een verzorger.

Mag ik de volle 240 km hardlopen?

Als een deelnemer de fullrun wil doen dan, mag dat. Net zoals bij HomeRide promoten we een fullride of fullrun niet. 240 kilometer hardlopen in 24 uur is een unieke prestatie die voor weinig mensen weggelegd zal zijn. 

Wat zijn de kosten om deel te nemen aan HomeRun?

Per loper bedragen de kosten € 75. Hiermee worden alle organisatorische kosten zoals eten en drinken onderweg, de GPS-apparaten en faciliteiten bekostigd. Begeleiders betalen € 25  per persoon. Van iedere begeleider wordt gevraagd zich via de website bij zijn/haar team in te schrijven. Daarnaast dien je als team minimaal € 7.000 aan sponsorgeld op te halen, bestemd voor de Ronald McDonald Huizen. Tip: kijk ook eens bij de vragen/antwoorden onder het kopje 'fondsenwerving' op deze pagina.

Mag ik ook rennen voor een specifiek (vakantie)Huis?

Jazeker. Als je loopt voor een specifiek (vakantie)Huis komen jullie sponsorgelden volledig ten goede aan dit (vakantie)Huis.

Kan ik me ook inschrijven als het team nog niet compleet is?

Ja, dat kan. Het is zelfs verstandig om dat te doen, voordat het maximum aantal teams bereikt is. De andere teamleden kunnen zich op een later moment (maar voor half mei 2021) bij jouw team inschrijven.

Tot wanneer kan een team zich inschrijven?

Heb je voldoende getraind en heeft je team het benodigde sponsorgeld opgehaald? Dan is inschrijving mogelijk tot half mei 2021. Let op: zorg dat alle teamleden voor deze datum zijn aangemeld.

Wat voor ondersteuning kan ik van de organisatie verwachten?

De organisatie zal je diverse handvatten aanreiken, zodat jij je met je team maximaal kunt voorbereiden op het HomeRun weekend en voor die tijd het streefbedrag van € 7.000 kunt behalen. Denk hierbij aan diverse toolkits en downloadbestanden die beschikbaar komen zodra je als deelnemer bent ingeschreven. Daarnaast worden de teams ondersteund met fondsenwervende tips en organiseren we informatiebijeenkomsten en een PreRun om je als deelnemers optimaal voor te bereiden. Tot slot maak je op deze site een teampagina en persoonlijke pagina aan, die je helpen bij acties en fondsenwerving.

Fondsenwerving

HOE KAN IEMAND MIJ SPONSOREN?

Sponsoren gaat heel snel en simpel. Via je persoonlijke profiel of de teampagina op home-run.nl komen je sponsoren op een donatieformulier terecht. Zij kunnen hier als particulier of als bedrijf een donatie overmaken. Betalen kan direct via iDeal of een automatische incasso of betaling per factuur (vanaf € 500). Voor meer informatie over donaties en betalingen kun je per mail contact opnemen met HomeRun via info@home-run.nlof telefonisch via 088 221 90 00. 

HOE KAN IEMAND MIJ SPONSOREN VANUIT HET BUITENLAND?

Dat kan door het bedrag over te maken op  NL74 RABO 0333 3338 88 onder vermelding van HomeRun  en de naam  van het team of de deelnemer. Vervolgens stuur je een e-mail naar info@home-run.nl met daarin de (bedrijfs)gegevens van de sponsor en de persoonlijke boodschap aan het gesponsorde team of HomeRunner. 
Zodra de betaling en e-mail binnen zijn, zorgen wij ervoor dat de donatie op de juiste pagina terecht komt en bij de stand van het team of de HomeRunner wordt opgeteld. Dit kan enkele dagen duren i.v.m. de betaalverwerking tussen de banken. 

HEBBEN JULLIE TIPS VOOR FONDSENWERVING?

Dat hebben wij zeker. Fondsenwerving is een echte teamprestatie. Op de social media kanalen en in de nieuwsbrief van HomeRun komen regelmatig fondsenwervende tips voorbij. Laat je ook inspireren door acties van andere HomeRun-teams. Denk hierbij aan het organiseren van een veiling of een diner, laat je trainingskilometers sponsoren of verkoop speciale HomeRunkoekjes en [t]Huiswijn. Uiteraard denken wij graag met je mee! Kijk voor nog meer tips en informatie onder het kopje 'Fondsenwerving' bij Handige documenten. 

HOE WERKT HET ALS MIJN SPONSOR VIA EEN FACTUUR WIL BETALEN?

Een sponsor kan op de website van HomeRun een factuur aanvragen vanuit het donatieformulier. Dat kan bij donaties vanaf €500. Jouw sponsor ontvangt de factuur dan direct per mail. Voor meer informatie kun je per mail contact opnemen met HomeRun via info@home-run.nl of telefonisch via 088 221 90 00. 

IS HET HAALBAAR OM MINIMAAL € 7.000 AAN SPONSORGELDEN OP TE HALEN?

Het lijkt in eerste instantie veel geld, maar in de praktijk is het heel goed haalbaar om € 7.000 aan sponsorgelden in te zamelen. Voorgaande jaren haalden de teams zelfs gemiddeld rond de € 14.000 per team op. Zeker wanneer ieder teamlid zijn of haar sociale en/of zakelijke netwerk benadert met het verzoek om te steunen, geeft dit de fondsenwerving een boost. Ook kan het totaalbedrag enorm oplopen als je samen met je teamgenoten publieksacties organiseert; goed voor de teamspirit en erg leuk om te doen! Laten we met elkaar zo veel mogelijk overnachtingen realiseren voor ouders, op loopafstand van hun kind in het ziekenhuis. Want een ziek kind kan niet zonder zijn ouders. 

IS HET VERPLICHT OM € 7.000 OP TE HALEN OM DEEL TE MOGEN NEMEN AAN HOMERUN?

Ja, wanneer je als team in totaal minimaal € 7.000 hebt opgehaald, is jullie startbewijs voor HomeRun 2021 geldig en zijn jullie van harte welkom aan de start! 

WAAR GAAT HET SPONSORGELD NAARTOE?

Uit onderzoek is gebleken dat voor een ziek kind de aandacht, warmte en nabijheid van ouders cruciaal zijn voor het herstel. Daarom wil het Ronald McDonald Kinderfonds zoveel mogelijk zieke kinderen samen laten zijn met hun papa, mama, broertjes en zusjes. Het sponsorgeld van HomeRun komt ten goede aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Het Kinderfonds heeft een CBF-Keurmerk van het Centraal Bureau Fondsenwerving. Deze onafhankelijke instantie houdt toezicht op de bestedingen van fondsenwerving van HomeRun. Als team kan je ervoor kiezen om voor een specifiek Ronald McDonald Huis of vakantiehuis te lopen. Als je hiervoor kiest, komen de sponsorgelden volledig ten goede aan dit specifieke Ronald McDonald Huis of vakantiehuis. 

WAT KAN IK MIJN SPONSOR AANBIEDEN ALS TEGENPRESTATIE?

Natuurlijk kan je zelf creatieve tegenprestaties voor je sponsoren verzinnen. Heb je hier alsnog hulp bij nodig? Laat dit ons dan weten. We denken graag met je mee! Heb je een sponsor die € 5.000 of meer sponsort aan je team, dan is er een mooie logopositie beschikbaar op het algemene HomeRun-shirt. Deze sponsoren (en hun logo) moeten vóór half maart 2021 aan ons doorgegeven worden (i.v.m. bedrukken van het HomeRun-shirt) via info@home-run.nl

HOE KUN JE ALS TEAM IN DE GELE, GROENE OF HARTJESTRUI LOPEN?

Voor het team dat de meeste sponsorgelden binnenhaalt, de meeste acties organiseert, of de origineelste actie op poten zet, zijn er speciale truien. De respectievelijk gele, groene en hartjestrui geven letterlijk meer kleur aan het peloton en zijn een eer om te dragen. 

  • De hartjestrui: het team dat de origineelste actie organiseert, de meeste stemmen verzamelt via de poll op de Facebookpagina van HomeRun, en vervolgens door de kinderjury als winnaar wordt gekozen. 
  • De groene trui: het team dat de meeste acties organiseert (zowel teamacties als individuele acties van teamleden worden meegeteld). 
  • De gele trui: het team dat de meeste fondsen werft.  

Voor welke felbegeerde trui gaat jouw team? 

Veiligheid

HEBBEN JULLIE TIPS VOOR LOPEN IN DE NACHT?

Met het samenstellen van de route is zoveel mogelijk rekening gehouden met goed geasfalteerde wegen en verlichte fietspaden. Desalniettemin is het fijn als je van te voren al een aantal keer in het donker hebt gelopen om aan het idee te kunnen wennen. Daarnaast zijn deelnemers verplicht om een veiligheidshesje (met ledverlichting) te dragen in de nacht. 

HOE GAAT DE ORGANISATIE OM MET GEVAARLIJKE VERKEERSPUNTEN?

De organisatie brengt alle gevaarlijke punten op de route in kaart en zal de nodige maatregelen nemen zoals het plaatsen van waarschuwingsborden, extra verlichting of het verzorgen van verkeersregelaars op onoverzichtelijke kruisingen. Houd je te allen tijde aan de verkeersregels. Blijf ten slotte goed communiceren met je teamleden als je onderweg paaltjes, hobbels of kuilen tegenkomt. 

HOE IS DE EHBO GEREGELD?

Op ieder checkpoint is een EHBO post aanwezig en er rijdt een mobiel EHBO team rond dat je via HomeRun Headquarters kan oproepen. Headquarters stuurt vervolgens een medisch team naar de locatie waar jullie je op dat moment bevinden. Uiteraard kan je in het geval van ernstige gevallen direct 1-1-2 inschakelen (licht in ieder geval HomeRun Headquarters in).  

IS HET NIET GEVAARLIJK OM ‘S NACHTS TE LOPEN?

HomeRun neemt allerlei voorzorgsmaatregelen om het lopen in de nacht zo veilig mogelijk te maken. Zo streven we ernaar om over de volledige route verlichte fietspaden uit te zoeken. Het risico om 's nachts te vallen of tegen een obstakel aan te lopen, kan bovendien behoorlijk verminderd worden als je goed voorbereid bent op het lopen in het donker. We raden aan om met het volledige team minimaal twee keer 's nachts te trainen en een hesje met led verlichting te dragen. De ervaring van ons andere evenement, HomeRide, leert dat er mede door de hoge kwaliteit van fietspaden in Nederland, zelden problemen zijn. Tip: in de nacht is het raadzaam om twee fietsers als begeleiding per hardloper in te zetten. Zo is het volledige team beter zichtbaar. 

IS HET VERPLICHT OM MET VERLICHTING TE LOPEN?

Ja, elke deelnemer is verplicht om een hesje met led verlichting te dragen tijdens het lopen. HomeRun blijft een 24-uurs tocht en we lopen dus ook een groot gedeelte in het donker (de zon is onder van 22.00-05.30 uur). De organisatie zoekt een route uit die zo goed mogelijk verlicht is. 

MOET IK IN GEZONDE CONDITIE VERKEREN OM MEE TE KUNNEN DOEN?

Voor deelname aan HomeRun is een gezonde basisconditie gewenst. Deelnemers wordt van te voren gevraagd een medische verklaring te ondertekenen die je bij de start aan de organisatie overhandigt. Deze verklaring vind je - als je bent ingelogd - bij de handige documenten/downloads onder het kopje 'begeleiding'. Daarnaast kan je het zo zwaar maken als je zelf wil. Heb je een mindere conditie? Dan loop je bijvoorbeeld maar één of twee etappes. Bij enige twijfel over je eigen gezondheid of die van je teamgenoten tijdens HomeRun stop je direct met lopen en neem je contact op met het medische team. 

WAAROM LOPEN WE IN DE NACHT?

HomeRun is een 24 uur durende sponsorloop. Die 24 uur staan symbool voor de zorg van ouders voor hun zieke kind; die gaat ook 24 uur per dag door. Daarnaast horen wij van de deelnemers van HomeRide dat het deelnemen in de nacht meerwaarde heeft. HomeRun is een van de weinige sponsorlopen in Nederland waar deelnemers ook ’s nachts lopen. Dit geeft zowel op sportief gebied als qua beleving een extra dimensie. 

WORDEN DE TEAMS GEVOLGD VIA EEN TRACK&TRACE SYSTEEM?

Ja, de teams worden door de organisatie gevolgd via een tracker die zij verplicht de gehele route bij zich dragen. Deze informatie wordt gebruikt om medische assistentie te kunnen sturen en om de veiligheid van de deelnemers te kunnen monitoren. Ook is het leuk dat begeleiders, familie, vrienden en andere geïnteresseerden je zo via de website en de speciale HomeRun app kunnen volgen. 

ZIJN ER VEILIGHEIDSEISEN WAAR DE VOLGAUTO’S REKENING MEE MOETEN HOUDEN?

Voor de volgauto’s wordt een routeboek beschikbaar gesteld met een gedetailleerd routeplan. Ook vind je in dit routeboek alle wisselpunten en opwachtplaatsen. De wisselpunten op de route zijn niet bereikbaar voor de volgauto’s; hier kan niet veilig geparkeerd worden. alle opwachtplaatsen kunnen wel met de auto worden bereikt en hier kan veilig worden geparkeerd. Lees hier meer over het verschil tussen wisselpunten en opwachtplaatsen. 

Houd je als volgauto altijd aan de verkeersregels. Zeker bij het 'meerijden' met je team op provinciale wegen. Zo voorkom je ongelukken en zo voorkom je ook dat we door politie en gemeenten worden aangesproken. Fijn, want we willen graag ook voor de komende jaren hun medewerking.

Vrijwilligers

Hoe kan ik helpen voorafgaand aan, tijdens of na HomeRun?

HomeRun zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van betrokken, enthousiaste vrijwilligers met het hart op de juiste plek! De hulp van enthousiaste vrijwilligers is hard nodig om HomeRun succesvol te laten verlopen. Per locatie zijn we op zoek naar sterke sjouwers die helpen met de op- en afbouw, registratiekanjers, cateringhelden, vriendelijke gastvrouwen en –heren, bewakers van de fietsenstalling, fietsenmakers, masseurs, fotografen en gezellige sfeermakers.

Waar kan ik me opgeven als vrijwilliger voor HomeRun?

Lijkt het je leuk om je als vrijwilliger in te zetten voor HomeRun? Of ken je misschien iemand die zich graag wil inzetten als vrijwilliger? Lees hier alles over dit vrijwilligerswerk en ook hoe je je hiervoor kan aanmelden.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan mijn vrijwilligerswerk voor HomeRun?

De definitieve tijden kunnen wij op dit moment nog niet aangeven maar naar verwachting ben je zo’n 2 tot 3 uur voor opening van een locatie en 2 uur na sluiting van een locatie bezig. Gemiddeld moet je rekening houden met een dag van c.a. 8 uur. Daarnaast is het altijd handig om vooraf naar de vrijwilligersbriefing te komen zodat je goed voorbereid aan de slag kan als vrijwilliger bij HomeRun.

Wordt er een informatiebijeenkomst georganiseerd voor vrijwilligers?

Ja, een aantal weken voor HomeRun organiseren wij een online vrijwilligersbijeenkomst op de locatie waar jij voor ingedeeld bent. Zo kan je goed voorbereid beginnen aan HomeRun. De data voor de bijeenkomst zijn nog niet bekend. Uiteraard ontvang je een uitnodiging zodra er datum, tijdstip en (online) locatie bekend zijn voor de bijeenkomst voor jouw HomeRun-locatie.

Krijg ik een onkostenvergoeding?

Vrijwilligers kunnen eventueel gemaakte reiskosten bij de organisatie declareren.

De voorbereidingen

Hebben jullie trainingsschema’s beschikbaar?

Ja, we hebben trainingsschema’s voor 20 en voor 40 kilometer beschikbaar. Deze schema’s zijn te downloaden via de link 'Handige documenten' als je bent ingelogd op de website. Daarnaast is het ook een idee om je trainingskilometers vast te leggen in Strava. HomeRun heeft daar ook een account!

Organiseren jullie gezamenlijke trainingen?

Om ervoor je zorgen dat je op en top voorbereid aan de start staat, organiseerden we de afgelopen jaren voorafgaand aan HomeRun altijd een PreRun. Hier konden deelnemers elkaar ontmoeten om tips & tricks uit te wisselen en ervaringen te delen. Ook kon hier de hardloopkleding worden bekeken en gepast. In verband met het coronavirus is het nog niet bekend of er in aanloop naar HomeRun 2021 een PreRun wordt georganiseerd. We onderzoeken hiervoor momenteel ook andere (online) alternatieven. Zodra hierover meer bekend is, worden deelnemers hierover geïnformeerd via de digitale nieuwsbrief en social media.

Moeten wij onze eigen logistiek regelen?

Ja, teams regelen hun eigen logistiek. Tips? Neem contact op met de organisatie of check de informatie bij ‘logistiek’ op de pagina met downloads.

Is er parkeergelegenheid bij alle locaties?

Ja, bij alle locaties is voldoende parkeergelegenheid voor de volgauto’s van de HomeRunners. Afhankelijk van de lengte van de auto ontvangen jullie een parkeerkaart. De parkeerbegeleiders bij de checkpoints verwijzen je op basis van die parkeerkaart naar de geschikte parkeerplaats. De parkeerkaarten dienen aangevraagd te worden bij de organisatie. Er is een maximumaantal volgauto’s per team ingesteld (maximaal 3 personenauto’s, of 1 personenauto en 1 langer voertuig van > 5,2 meter). Wellicht wordt dit aantal nog verhoogd in verband met de in juni 2021 geldende maatregelen om het coronavirus te bestrijden. Mocht dit zo zijn, dan ontvangen de deelnemers hierover bericht via de digitale nieuwsbrieven en social media.

Hebben jullie tips voor fondsenwerving?

Onder de knop downloads op je teampagina staat een fondsenwervingstoolkit met allerlei tips & tricks. Heb je vragen of wil je dat we meedenken in hoe je met je team minimaal € 7.000 aan fondsen kan werven? Neem dan contact op. We denken graag met jullie mee!

Welke materialen stelt de organisatie beschikbaar aan de renners?

Bij je deelname aan HomeRun ontvang je van de organisatie een HomeRun shirt, persoonlijk startnummer en een goodiebag. Per team ontvang je een GPS-apparaat en tracker die je verplicht bij je dient te dragen tijdens HomeRun. Onderweg verzorgt de organisatie voldoende ravitaillering en op de checkpoints staan er heerlijke maaltijden voor je klaar.

Kan de organisatie ons helpen in media benadering?

Ja dat kan zeker. Deel je verhaal met ons en wij kunnen je helpen met de benadering van de lokale en wellicht landelijke media. 

Ook vind je als je bent ingelogd bij de 'handige documenten' voorbeeldbrieven die je zelf kunt bewerken en naar (lokale) media kunt sturen.

Ontvangen wij een HomeRun shirt?

Iedere hardloper die deelneemt aan HomeRun ontvangt een HomeRun shirt. Het shirt kun je bij de start ophalen, of van te voren bij één van de afhaallocaties. Die locaties worden t.z.t. bekend gemaakt. 

Bij inschrijving geef je aan ons je maat voor je shirt door. Wil je alsnog je maat wijzigen? Dat kan door in te loggen op je profiel en je gegevens daar aan te passen. Wijzigingen moeten uiterlijk medio maart zijn doorgegeven via de website. Daarna worden de shirts besteld.

Je kunt teamsponsors die meer dan € 5.000 doneren een positie op het HomeRun shirt aanbieden. Dit bedrag moet voor half maart 2021 als donatie zijn bijgeschreven. Dat is ook het moment waarop het logo van het bedrijf binnen moet zijn bij info@home-run.nl (i.v.m. bedrukking van het shirt).

Kan ik ook een rondleiding organiseren bij een Ronald McDonald Huis?

In overleg is dat zeker mogelijk en is een mooie manier om je teamleden te laten zien waar je het allemaal voor doet. Neem contact op met de organisatie en dan kijken we of we hiervoor een moment kunnen inplannen.

Het weekend

Hoe weten we welke route we moeten lopen?

Teams krijgen voor de start bij registratie een GPS apparaat en trackers. Dit GPS apparaat wordt op de begeleidende fiets geplaatst. Op de GPS staat de route voorgeprogrammeerd, zodat je precies weet hoe je moet hardlopen. De fietsende begeleider geeft de hardloper steeds aanwzijzingen waar hij of zij heen moet. De route is niet uitgepijld, dus zorg ervoor dat je te allen tijde voldoende batterijen bij je hebt. Daarnaast ontvangen alle teams een routeboek waarin de details van de route zijn opgenomen, specifieke stopplaatsen zijn opgenomen en de adressen van de checkpoints staan vermeld.  

 

Welke faciliteiten zijn er onderweg?

Op de route is een aantal cheer- en checkpoints ingericht. Sporters passeren de cheerpoints langs de route waar ze worden aangemoedigd door andere deelnemers. Op deze locaties is het voor deelnemers mogelijk om kort wat te eten en drinken. Het is niet de bedoeling dat hier langdurig wordt gestopt. Op de checkpoints is hier meer ruimte en tijd voor. Daar kunnen deelnemers en begeleiders eten en drinken, even uitrusten en opfrissen. Alle checkpoints worden ingericht volgens de maatregelen die in juni 2021 gelden om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een maximaal aantal personen per checkpoint en het houden van 1,5 meter afstand.

Hoe is het geregeld qua eten en drinken?

Deelnemers en begeleiders ontvangen een speciaal polsbandje van de organisatie. Op vertoon van dit bandje kunnen zij onderweg op de cheerpoints en bij de checkpoints gratis eten en drinken.

Starten we allemaal tegelijk?

Er worden op dit moment verschillende scenario’s voorbereid voor de startprocedure, zodat we op 26 juni 2021 kunnen starten volgens de dan geldende maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een maximaal aantal personen dat bij elkaar mag zijn en het houden van 1,5 meter afstand. De definitieve startvolgorde wordt daags voor HomeRun aan de deelnemers gecommuniceerd.

Is er nog iets georganiseerd op de finish?

In verband met de verspreiding van het coronavirus is nog niet bekend hoe de invulling van dit programma er uit gaat zien. Er worden op dit moment hiervoor verschillende scenario’s voorbereid, zodat we kunnen anticiperen om de maatregelen die dan gelden. Zodra hierover meer bekend is, worden de deelnemers geïnformeerd via de digitale nieuwsbrief en social media.

Kan ik mijn familie en vrienden uitnodigen om mij aan te komen moedigen?

Natuurlijk kan je familie en vrienden uitnodigen om je aan te komen moedigen op de HomeRun locaties. Leuk zelfs! We raden aan om met elkaar af te spreken op de start- of finish locatie of op de checkpoints. Daar is voldoende parkeergelegenheid en ruimte zodat iedereen zijn of haar familie kan uitnodigen.

Hoe kan ik HomeRun onderweg volgen?

In het HomeRun weekend kan je via de website precies volgen waar een team zich bevindt door de tracker die ze bij zich dragen. Houd daarnaast ook de social media kanalen in de gaten voor de laatste update: #KFHomeRun en volg HomeRun op Facebook, Twitter en Instagram.

Wanneer wordt de eindopbrengst bekend gemaakt?

Bij de start wordt vlak voor vertrek bekendgemaakt met welk bedrag de HomeRunners vertrekken. Daarna is het uiteraard nog mogelijk om te doneren. Samen gaan we ervoor om zoveel mogelijk overnachtingen te realiseren voor gezinnen, op loopafstand van hun zieke kind in het ziekenhuis.

Waar kan ik de foto’s en video’s van HomeRun vinden?

De foto’s en video’s van HomeRun worden gedurende het weekend uiteraard op de social media kanalen geplaatst. Na het weekend verschijnen de foto’s op de website van HomeRun. Heb je zelf een mooie foto of video? Deel hem met ons!

Voor een film-impressie van HomeRun 2019 klik je hier.
Voor een foto-impressie van HomeRun 2019 klik je hier.